Kreatin Creapure jako prostředek pro zlepšení fyzického výkonu

Creatine Creapure

O doplňku očima Mgr. Jana Cahy, když se podíváme na pulty výrobců doplňků stravy, tak pravděpodobně nenajdeme účinnější suplement, jako je kreatin. Léty prověřený doplněk stravy, který se začal vyrábět synteticky již v polovině minulého století, získává i v dnešní době stále více na oblibě. Já se v dnešním článků zkusím zabývat výhodami, které skýtá Kreatin Creapure od Sizeandsymmetry.

Co o něm víme?

Kreatin je látka tělu vlastní a potřebuji ji k regeneraci ATP u maximálně silových a silově vytrvalostních výkonů. Je jednoduše podstatou regenerace té nejrychlejší energie ve svalovém vlákně, který se pro výkon využívá. A proto je tak podstatný právě pro silové a silově vytrvalostní sporty. Dá se říct, že v regeneračním procesu takřka nepostradatelný, a to alespoň v množství 2 g denně. Má tak také možnost oddalovat svalové vyčerpání, když to řeknu v jednoduchosti. Uděláte o 1-2 opakování navíc, a to se jak při snaze o maximální sílu, tak i při snaze o svalovou hypertrofii nutně musí projevit pozitivně.

Kreatin je schopen zvýšit objem svalové tkáně, resp. sarkoplazmy ve svalových buňkách, která váže kreatin fosfát jako energetické palivo. Toto „nakynutí“ s sebou nese i vyšší objem svalové hmoty, což ocení převážně sportovci v kulturistice a obecně v koordinačně-estetických sportech.

Může mi pomoci kreatin i jinak?

Rozhodně ano, pozitivní vliv je popsán i u vytrvalostních sportů, jako prostředek k oddálení únavy nebo jako efektivní bojovník proti úpadku svalové hmoty. Kdybych to tedy měl shrnout, můžeme zde sledovat tato pozitiva:

Nárůst svalového objemu
Vyšší regenerace svalové hmoty
Oddálení vyčerpání během výkonu
Ochrana svalového glykogenu
Oddálení překyselení svalů

Nutno zde také poznamenat, že tato pozitiva platí bez ohledu na pohlaví. Takže ano, kreatin by měly brát i ženy, které cvičí silově a snaží se o jakékoliv pokroky v oblasti budování svalové hmoty. Byť by to měl být jen větší zadek nebo kulatější ramena. Svoje uplatnění najde vždy. A nemusíte se bát zadržované vody. Opravdu ne. Ta zadržovaná tekutina se totiž drží ve svalech, a většinou vám opravdu nevadí, že máte větší svaly.

Jak ho tedy použít?

Je to jednoduché. Ty tam jsou doby, kdy jste museli kreatin cyklovat nebo jste ho měli používat v nasycovací a udržovací fázi. Dnes již víme, že můžete kreatin bezpečně brát i dlouhodobě bez toho, aby zatížil váš oběhový systém, játra nebo ledviny. Dávka 2-5 g denně, bude tedy adekvátní napříč sporty. Kreatin v čistotě Creapure (Sizeandsymmetry) vám navíc dá jistotu, že nevyužíváte „laciných“ čínských kreatinů. Směle tedy k novým přírůstkům.

Autor článku Mgr. Jan Caha

Mgr. Jan Caha

Jenda Caha je závodník v naturální kulturistice, zakladatel Fitness Institutu a také dlouholetý redaktor časopisu Muscle&Fitness a serveru Aktin.cz.

Podobné články

Mandlové máslo s bílou čokoládou doporučuje závodnice Verča Zemanová

Hořčík aneb nedoceněný minerál v těle

Tribulus TESTO XBLEND očima Jana Cahy

Proteinové kaše – jaká je příčina popularity?